Cinema neorealista (1943-1955)

 

macchina-cimema Κατά τη διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου πολέμου η Ιταλία περνάει μια δύσκολη περίοδο καταστροφών και απέραντου πένθους. Μέσα σ’ αυτό το κοινωνικό-πολιτικό πλαίσιο δημιουργείται το καλλιτεχνικό κίνημα του νεορεαλισμού, που αγγίζει όλες τις τέχνες, αλλά ακόμη περισσότερο εκείνη του κινηματογράφου.

Πρωταρχικός σκοπός του νεορεαλιστικού κινηματογράφου είναι να παρουσιάσει την πραγματική κατάσταση της Ιταλίας. Τα θέματα που πραγματεύονται οι ταινίες εκείνης της περιόδου είναι τα γεγονότα και οι μεταπτώσεις φτωχών οικογενειών. Οι πρωταγωνιστές των ταινιών συχνά δεν είναι καν επαγγελματίες, αλλά απλοί άνθρωποι που ζουν και βιώνουν στο έπακρο τη σκληρότητα της καθημερινότητας. Οι δημιουργοί φρόντισαν να διατηρήσουν την πραγματική εικόνα στις ταινίες τους, γυρίζοντας όλες τις σκηνές όχι σε στούντιο, αλλά σε σπίτια συγγενών και φίλων. Οι σκηνοθέτες του νεορεαλισμού, όπως ο Βισκόντι, ο Ροσελλίνι, ο Ντε Σίκα και άλλοι, έγιναν γνωστοί και διάσημοι σε ολόκληρο τον κόσμο. Τα τελευταία χρόνια του νεορεαλισμού κάνει την εμφάνισή του και ο Φελίνι γυρίζοντας δύο έργα που χαρακτηρίστηκαν αριστουργήματα: το I vitelloni και το La strada. Παρά την τεράστια επιτυχία των κινηματογραφικών έργων εκείνης της εποχής, το κίνημα του νεορεαλισμού κράτησε μόνο δώδεκα χρόνια.

Πηγή: it.wikipedia.org

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails